En liten tanke nå i disse juletider.
Nå i disse høytidsdagene i julen, og før jul, går det veldig mye “reklame” på TV om å gi til og støtte ulike organisasjoner. Samtidig som kjøpepresset er enormt stort. Ja, vi har alle lært å gi og hjelpe dem som ikke har det like godt som oss. Men hva skjedde med det å hjelpe resten av året? Har barn i andre land det kun vanskelig i julen? Jeg tror personlig at hvis dem kunne velge mellom å ha det bedre resten av året, enn kun en dag, så tror jeg selv de velger resten av året.
Skal virkelig media gi oss dårlig samvittighet for at vi prioriterer familie og venner i julen, og gir til organisasjoner resten av året?
En ting som jeg derimot synes er veldig bra, det er å kunne donere en sum så man kan bidra til at alle i Norge får en god julemiddag. Hjelpeorganisasjoner som hjelper med små gaver til barn som ikke får gaver. Slike tiltak i julen er tommel opp! Andre organisasjoner trenger like mye hjelp i mars som desember.
Noen tanker fra meg med oppfordring til å støtte organisasjoner også andre deler av året. Har man kun litt å bidra med, så er det bedre enn ingenting.
Ha en fin og fredfull romjul ❤













































