Hva er egentlig poenget?

Helse Norge i et nøtteskall….?

For et par uker siden reiste jeg til Gjøvik for å ta MR av foten. Veldig kort venteliste, men det er jo et stykke å kjøre. Ca 2 timer t/r.  96,- i bom t/r.

Så da tenkte jeg at jeg må jo registrere reisen på HelseNorge. Da går det inn som beløp på frikortet, og man får litt igjen av reiseutgiftene. Så bra!

Ja, det var det jeg tenkte: Så bra! Jau jau. Når egenandelen på 149,- var trekt av,  149,-  hver vei altså, satt jeg igjen med 68,- . Juhu! Det dekker jo ikke bommen en gang 😂  298,- i egenandel på pasientreisen. Kunne jeg kjørt kollektivt? Overhodet ikke. Skulle jeg tatt krykkene fatt , og kava  meg opp bakkene i  1,5 kilometer, på isføret? Det tar ca 30 min med vanlig gange, på godt føre.

Er jeg kravstor når jeg ønsker noe av utgiftene tilbake? Skulle jeg ventet på time i Ringerike, så måtte jeg fort vente noen måneder…

3 kommentarer
    1. Monika, den egenandel summen som ble trekt fra reiseutgiftene, legges til på summen av frikort. Så da får du frikort mye fortere. Hvis du er en del hos lege/behandling og fører på reiseutgifter, da vil du få refundert alle reiseutgifter når du har fått frikort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg