En gang ei sørlandsjente – alltid ei sørlandsjente💖

På dager som dette, ja da skjønner jeg at jeg er ei sørlandsjente. 

Å være oppvokst på sørlandet er fantastisk. Jeg skjønner godt at mange ikke forstår det når dem ikke har opplevd det. Jeg har vært så heldig å tilbringe alle mine sommer’e som barn på hytta ved sjøen. Hytta var faktisk ei ombygd sjøbu. Da gikk vi ut stuedøra og rett ut på brygga. Og rett i sjøen for å bade eller ut i båten. (Båden, som vi sier der) Dette var utsikten fra stuevinduet.

Vi har alltid hatt kort vei til strender, holmer og andre badeplasser. Mye av tiden lå vi i sjøen og duppet. Spilte fotball på plenen, lekte rundt hytta, lå i telt på bryggen, ute å fisket krabber på nettene og fisket om dagen. Noe av det gøyeste var når jeg og  mi søster, og gjerne noen flere venner fra hytteområdet, fikk lov til å ta båten helt inn til byen for å kjøpe is. Da følte vi oss store. 

Nå bor jeg på Jevnaker i Oppland. Der er det ingen sjø i nærheten! Ingen saltvannlukt. Men det er godt og varmt, og sola er sterk. Og vi finner på ting her å

Sitter nå i solveggen, jeg holder på å renne vekk. Sitter å dagdrømner litt om Mandals sommeren. Håper jeg får til en dupp i sjøen neste gang vi reiser hjem.

Men alt i alt, så trives jeg veldig  godt her ❤ Men du vet, en gang en sørlandsjente – alltid en sørlandsjente. 

God søndag og nyt solen hvor enn du befinner deg ❤

12 kommentarer

Siste innlegg