Hva hjelper kjedemeldinger på facebook? Stopper det mobbing?

Mobbing. Det er et av de store snakkisene for tiden. Snart skolestart og mange gruer seg. 

Men hva hjelper kjedemeldinger på facebook? Stopper det mobbing? 

Vi har selv en gutt i hus som begynner på ungdomsskolen. En et nytt kapittel  i hans liv. Og ikke minst et nytt kapittel for Kristian som far og meg som stemor.

Hvordan kan vi bidra til at han ikke blir satt utenfor og mobbet av klassekamerater? Og hva kan vi gjøre for at ikke han skal bli en av mobberne? 

Vi får vel egentlig krysse fingrene og håpe at all prat og oppdragelse har siget inn og at det er noe han tenker på.  Og skulle han få vonde opplevelser, så håper jeg for all del at han sier ifra.

Litt skryt må til! I siste året på barneskolen var han med i trivselsgruppa. De byttet på å ha ansvar for å inkludere alle i lek. Også de som var alene. Kan du tenke deg for en erfaring å ta med seg på ungdomsskolen? 

Et siste lite hint, jeg mener dette innlegget like gjerne kan rettes mot voksne som til barn og unge.

Så med dette i tankene ønsker jeg alle en riktig god helg!

ALL PHOTOS CREDITED; PIXELS.COM

 

6 kommentarer
    1. Jeg gruer meg til skolestart selv og skal starte på vg2. Her på denne plassen kjenner jeg ingen og det er mye nytt. Får håpe han trives på ungdomsskolen og har lært noe fra trivselsgruppa. Jeg husker selv at det var skummelt å starte på ungdomsskolen, men det gikk veldig fint 🙂

    2. Helt enig med deg om dette. Det er barn med forskjellige utfordringer som å skal møte skolen igjen. De som virkelig gruer seg så fælt at det skjærer mamma hjertet. De må få hjelp og føle seg trygge. Å om kjedebrev hjelper betviles ei men om de utrygge barna ser det blir et stort engasjement rund mobbing vil jo barns føle seg tryggere ?? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg