Når ingeniørene til vegvesenet får lov til å tenke!

Hvor er logikken når fartsgrensen blir satt ned etter et farlig kryss? Hvorfor ikke før krysset? Ja, det lurer jeg jaggumeg på! 
For her har dem ikke klart å tenke i det hele tatt. Man kan saktens lure noen ganger på hvor dem har fått utdannelsen sin!? 

Krysset jeg prater om er grusomt. Det er et kryss vi kjører i hver dag. Rett før krysset der er det en sving, så du ser ikke bilen som kommer før det egentlig er forsent å krysse veien. Og det er veldig få som holder fartsgrensen…  Tro meg når jeg sier at det har holdt på å gå galt for meg!  

Heldigvis så har vi en annen vei vi kan ta istedenfor å måtte krysse veien, det er ikke et vanskelig valg. Det å smette rett ut i dette krysset er helt ok, man kommer litt fortere opp i fart, og bilene som kommer har lettere for å bremse . Og mye lettere når det er mørkt, da man ser lysene.

En annen ulempe i dette krysset, det er at biler svinger av og stopper der! Hvordan skal man da få svingt inn på veien? Forstå det den som kan…

Jaja, godt å få ut litt frustrasjon. 😉 
Kjør forsiktig og vis hensyn til andre bilister og motorsyklister! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg