Er ikke jeg god nok, bestemmer du det liksom?

God nok? Hvem bestemmer hva du skal gjøre og hvordan du skal se ut?

Nå i disse dager, leser man titt og ofte om hvordan man skal kle seg, se ut og oppføre seg. Veldig ofte i sammenheng med hvem man “henger” sammen med.

 Hvis mine venner skal bestemme og prøve å påvirke meg til å forandre meg, er de da mine venner? Vil ikke de være glad i meg om jeg ikke går med like merker på klærne og lik hårstil?  Liker samme musikken og spiser ute på de samme stedene? 

Jeg blir ganske lei når folk skal belære andre om hvordan ulike grupper skal være. Alt er ikke A4. 

Jeg liker å kle meg som jeg syns er fint, og jeg kler meg som regel i forhold til anledningen. Jeg trapper ikke opp i hullete bukser i bursdagen til min bestemor, og jeg går ikke med den fineste kjolen jeg har på fest ute med bålpannen. 

Jeg er ei jente, men jeg liker å jobbe og jeg bryr meg ikke om å bli møkkete på hendene. Men jeg snakker ikke ned dem som jobber på kontor eller jobber i klesbutikk av den grunn.  

Vi er jo alle ulike. La oss være unike på vår egen måte. Gjør det som gjør deg lykkelig. Gå med klær du føler deg vel i. Og hør på musikk utifra hvilket humør du er i.

Tenk hvilket fint liv du kan få hvis du gir litt F-en i hva andre sier og mener ❤ 

OG en liten siste ting, så deilig det hadde vært å kunne sluppet, og hele tiden lest, hørt eller sett enkelte til en hver anledning fortelle andre hva som er riktig eller galt.  Sånn! Da fikk jeg tømt meg litt😂😂

43 kommentarer

Siste innlegg