Likte du det ikke? Joda, svarer jeg;

Vil du ha? Ååå-nei takk. Sikker? Åja-det går bra. Likte du det ikke? Joda-jeg er bare litt kresen….

Jeg har alltid vært kresen, men alltid fått i meg nok fordi om. Mine foreldre tenkte vel at noe mat var bedre enn ingen mat 😊 Jeg har heldigvis blitt bedre! Men for all del, jeg har en lang vei igjen. Jeg har jo skjønt at man ikke kan leve på loff og Nugatti…. Eller loff og banan… 


Jordbær da, det kunne vi levd på…… 😊

Her hjemme er det av og til litt vrient når det kommer til matvanene mine, fordi “gubben” spiser alt, og vil jo at Trym ikke skal bli kresen (noe han aldri har vært). Så da må jeg jo prøve litt, det er jo positivt da😊 

Jeg skjønner jo nå i voksen alder at det kanskje ikke alltid har vært lett å invitere meg på et måltid. Det merker jeg jo selv når vi har gjester, enten om dem er kresne eller har allergier. Det er jaggu-meg ikke lett å finne noe alle liker.


Men det er jammen meg godt da! Loff med nugatti…

Og det er faktisk ganske kjedelig å måtte spise før vi evt skal spise et annet sted, i tilfelle jeg ikke liker maten…

Nå syns jeg bare det er skikkelig flaut å være så kresen! På jobb går det i samme pålegg stort sett hver dag, og det er veldig synd fordi det er et helt enormt utvalg der. Kollegaene mine har de flotte tallerkener, men jeg kommer med en super enkel og kjedelig en. Men jeg har som sagt begynt å like mat jeg ikke likte før. Jeg likte ikke rømme, mais, brokkoli, tomat osv… – men elsker det nå! 

Hvem hadde trodd jeg noen gang kom til å like en litt blodig biff istedenfor skosåle? Hvem hadde trodd det skulle bli favoritten min? Og hvem hadde trodd jeg kunne spise kyllingsalat til middag, og syns det er godt?


Så ja, jeg holder på å bli flinkere i matveien 😊

2 kommentarer
    1. Så bra, også for kroppen din; at du spiser mer variert nå!
      Selv er jeg CA. alt-etende; lite er så spennende som nye smaker og erfaringer 🙂
      Ønsker deg en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg