La oss legge diskusjoner om flagg, folkedrakter og ulike feiringer tilside…

Dagen før dagen, i morgen vi skal feire vårt fedreland! For et fantastisk godt land vi lever i. Når jeg ser på mange andre land, så har jeg virkelig ikke mye å klage over. Vi har tak over hodet, mat på bordet og klær på kroppen. Ja vi har tilogmed medisin i skapet og en lege på speed dial, hva skjer med flagget liksom? Eller! 

La oss legge diskusjoner om flagg, folkedrakter og ulike feiringer tilside, og heller konsentrere oss om at vi skal feire Norge! I morgen tar vi av oss arbeidsklærne, finner frem det fineste vi har å ikle oss, selv om vi tilogmed hater det, jaffal gubben! Er liksom litt vanskelig å dresse opp en som er REDNECK 😉  Vi skal feire alt hva vårt land har å by på, rettigheter, stemmerett, talerett og ikke minst en flott kongefamilie. Vi skal feire at vi er uavhengige! Noe vi faktisk har vært i mer enn åtte generasjoner.

Jeg vil ønske dere, kjære venner og familie en fin feiring. Jeg ønsker alle som er innom bloggen, en fin feiring.  Gode ønsker  til alle i Norges land, om en fin feiring!

I morgen skal dagen feires med flagg, tog, is og alt som følger med. Korpsmusikken skal ljome i folkemengden og Ja! jeg digger korpsmusikk😉 Stemningen denne ene dagen i året, er ikke lik noen annen. Store som små koser seg.

Som en liten påminnelse etter gårsdagens innlegg: Jeg vil igjen få benytte anledningen til å takke ALLE våre flinke, yrkessjåfører som er på veien både dag og natt, slik at du og jeg får pølser og is på selveste 17.mai 😉 Takk 😉 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg er en stor tillhenger av å feire Norges bursdag med norsk flagg jeg også, Veronika. Feirer gjerne andre lands nasjonaldager med deres flagg om jeg skulle bli invitert til det. Men i morgen er det Norge som feires og for meg er det å heve flagget også en hyllest til alle som gjorde at vi HAR et land som er trygt og godt og fritt å feire.
      Ha en super dag i morgen uansett!
      (Og hils lastebilsjåførene og si TAKK, jeg skal vifte et ekstra vift med flagget for dem.)

    2. Veronica: ja, vi er veldig heldige 🙂 jeg bruker selv vårt flagg, men tenker at andre får bruke det flagget de ønsker, uansett så er det Norge som blir feiret i morgen. Håper du får en fin feiring 🙂

    3. Man får legge meninger om flagg,hijab og andre folkedrakter til side denne dagen å glede oss over å bo i et så trygt og godt land. Når det er sagt er det Norge vi feirer, og da bør man svaie med et norsk flagg uavhengig hvor man er i fra! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg