Er jeg stemora fra helvette? ;)

Noen ganger føler jeg nesten som om jeg er stemor fra helvete! Neida, så galt er det vel ikke. 

Det er dags for Trym å reise på leirskole, og gjett om det er en som gleder seg! Her tenker han og spør om ting, sent og tidlig. Ganske så redd for å glemme noe til leiren. Turen går til Kragerø med buss. 

 

Til å begynne med så var det ikke snakk om å begynne å pakke til turen. Nei han ville jo helst ha pakket igår , da er det lett å vaske og tørke klær.. for jeg er jo superwoman som blåser klærne tørre!

Når han først begynte å pakke, så var det : hvor er sitteunderlag? Pengene? Godteriet? Hvor mange brus kan jeg ha med? Har du funnet kamera?  Godteri? Pengene? Sitteunderlag? Hvor mange brus? Godteri? Pengene? Hvor mange brus ? Kamera? Tror dere skjønner tegninga 😉 Han gleder seg! Og jeg: “det pakker vi på søndag”. Det var kjipt det😉

Så kom neste problem! Hva pakker vi i? Finner 3 ulike bagger, men neida, ingen er store nok…kanskje ikke så rart når gutten har pakka klær for ca 14 dager 😂  Er jo bra han ikke vil gå tom for klær, men alt med måte. Jeg trodde hans far var ille, men jeg ser jo nå hvem han har arvet det fra. Noen klær ble valgt bort,  og det ble den minste baggen, for den var kulest😉 Det kunne jeg jo faktisk forstå, fordi jeg husker litt fra den gang jeg var “ung” 😉  Det medførte da at den lille tursekken de skulle ha med, ble fyllt opp og en bærepose. Godt de ikke skal gå langt med baggasjen. 

Godteri og brus handlet vi i Sverige, det har han ville pakket en stund😂 Det skjønner jeg godt, man skal jo kose seg på leir. 

Noe utrolig positivt med denne leiren, det er at de må klare seg uten mobil og nettbrett. De må faktisk være sosiale ansikt til ansikt. Kanskje vi voksne også burde hatt en sånn uke? Da hadde jeg slite litt 😂

Så ble alt på huskelisten pakket, fikk ikke sove på kvelden, stod ekstra tidlig opp, men så kunne  reisen starte 😊 Og jeg er sikker på at de får en tur de sent vil glemme og at vi får høre om den i lang tid fremover 😉

2 kommentarer
    1. Du er superflink👍🏻Tror Trym også ser det🙂Ekke barebare være stemor for det vet jeg som er det til en 6 åring🙏🏻uff å uff sier jeg når hu blir eldre🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg