Ja jeg kaller meg redneckfrue, men slutt å sett meg i bås fordi!

Hva er en redneck? Hvem er en redneck? Hva er definsjonen på en norsk redneck?

Mange tror at det å være rednecks i Norge betyr at man MÅ like det samme, gå i samme klær, spise samme mat, høre samme musikk osv!. Men, guess what, det er tull! Vi er alle enkelt individer med egne meninger og stil. Her er noen myter som kan knekkes!

Klær: vi går i akkurat det som passer oss. Vi har hverdagsklær og festklær akkurat som “normale” folk har. Jeg kan fint gå i dongeri og skjorte, men jeg elsker å gå i fine kjoler. Og jeg kan fint kle meg opp som en “rocker” når anledningen byr seg.

 

Musikk: hvem sier vi kun hører på en type musikk? Må nok innrømme at det går mye i country, men det kan like godt være pop-country som classic-country. Men på en annen side så digger jeg Volbeat! P!NK! FFDP! og masse annen god musikk.

Five Finger Death Punch – “Lift Me Up” (featuring Rob Halford of Judas Priest) ​

 

Bil: Her er det mange ulike favoritt merker! Store, små. Her i huset er det amerikanske biler som er favoritten. Vi har en chevy utenfor, men vi har også Ford og en Kia.(gubben skammer seg) 😉 Vi kjører tross alt over 10 mil hver dag hver i forbindelse med jobb, og da blir slike flotte biler altfor dyre å kjøre med. Vi har jo tross alt regninger å betale vi å 😉 

Mat: kylling, svin, okse, laks, torsk, pasta, ris, poteter, brød, salat, grønnsaker, bacon, burger, egg, nugatti- YOU NAME IT! LIKER DU DET, SÅ SPISER DU DET! 

Bosted: Det er vel opp til hver enkelte hvor man vil bo. Nord-sør-øst-vest . I byen eller på landet. Vi foretrekker å bo på landet der vi har litt plass rundt oss 🙂 Og det ligger vel litt i kortene at, du må leite lengre etter en “redneck” i byen enn på landet! Så skulle du finne en i byen, er nok han eller hun sannsynligvis utflytter fra bygda 😀 

Men det som gjerne er felles, er at vi tar vare på våre ting, finner ofte løsninger for å fikse ting, og vi tenker gjerne at det er for mye “bruk og kast” av ting som funker utmerket. Det er ikke det materielle som er viktigst, men familien, venner og opplevelser 🙂

Så definisjonen på en norsk redneck er at vi kan ikke settes i bås, vi er langt utenfor A4 😉  Vær deg selv!

AMEN ! 🙂 

8 kommentarer
    1. kvinnen: Joa vi har laget en lapp på oss selv som “redneck” helt korrekt. Men poenget mitt her var noe helt annet. Det var at, vi gjerne er litt mer en det stereotypiske. Vi liker litt mer en egg og bacon, vi hører på litt mer enn en bestemt sjanger musikk osv. Men det ble kanskje litt mye “bås” 😉
      Ha en flott uke 🙂

    2. Punkere, rockere, freakere, surfere, seilere, rednecks, vestkant- og østkantfolk, MC-folk you name it, – altså de som SELV har satt navn på den båsen de vil tilhøre, de gjør vel det?
      Selvfølgelig består hver bås av et utall av enkeltindivider, med ulik smak i bøtter og spann, men de har likevel plassert seg under samme paraply…
      Det virker liksom så rart at det brått skal være feil å tilhøre “en viss gruppe”, når man selv har definert hvilken gruppe det er 🙂
      Men det er nå slik jeg ser det 🙂

    3. Helene: ja veldig mange dømmer andre veldig fort, så en får gjøre det beste ut av det 🙂 Hyggelig å høre at du liker stilen . Vi holder til litt rundt forbi i Norge 🙂

    4. Helt enig..folk er så inni granskauen fæle til å sette andre i bås…fnys!! Ellers må jeg bare si at jeg har jo fått meg meg litt av det som kjennetegner noe av livsstilen deres, og digger det..dessuten er broren min er med i Norsk Redneck-forening..men dessverre – nordlænning som han er – er han ganske aleina her oppe som han bor.. =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg