Mandal kommune, en del av Sverige!

Igår fikk jeg en ganske så merkelig kommentar da jeg var avsted for å fikse brynene, ja de må pyntes på 😉  Småpratet startet og hun lurte på hvor jeg var fra, jeg prater jo i noens ører litt rart . Jeg fortalte at jeg var fra Mandal , og da kom spørsmålet : Det  er i Sverige det ? Er det lov å le da? 😂   Er jo vandt til å spørsmål om jeg er fra Danmark eller Rogaland, men SVERIGE ??  Man skal høre mye rart før ørene ramler av 😂 

 

 

Ellers så har jo jeg og Kristian litt kommunikasjonsproblemer! Ikke bare litt, men det kommer seg. Men vi pleier nå å bli enige etter en del “HÆ?”  Han sliter vel mest når han er i Mandal, da ler jeg litt 😁 Fordi innimellom så føles det som om jeg er fra et helt annet land der jeg forstår andre like dårlig som de forstår meg😁

 

Mulig jeg har noen egne ord og uttalelser som selv ikke alle Mandalitter forstår. 😉 

3 kommentarer
    1. Veeeel…
      Blir hvertfall delvis forstått.
      Jeg sliter ennå med et par ord, men klarer jo sammenhengen da 😂
      Lykke til.

    2. Hærlig 👏
      I know the struggel.
      Mine første år i Mandal besto samtalene mest av “hæ” , “hva?” og “kan du si det en gang til?” fra min side.
      Men Sverige var nytt.
      Jeg syntes nå dere hørtes ut som en gjeng dansker jeg da.
      Og siden jeg er umåtelig dårlig i nynorsk, satset jeg så og si alle skriftlige innleveringer på å etterligne dialekten.
      Oioi. Rart hvordan det har gått gitt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg